čtvrtek 8. května 2014

Moje aktuální péče o pleť

Ahoj, dnes bych vám chtěla ukázat, jaké všechny produkty pečující kosmetiky patlám na svůj obličej pravidelně v poslední době. Některé používám denně, jiné třeba jednou za týden. Všechny se ale momentálně nacházejí na mé poličce s kosmetikou pečující o pleť.


1. Odličení a čištění pleti
Na odlíčení a čištění pleti, což je pro mě jeden krok péče, ne dva, používám tři přípravky. Jako první je to nějaký čistící gel (momentálně tento od Clean&Clear), balzám, olej, mléko, nebo něco takového. Pleť důkladně s tímto přípravkem umyju a pak osuším ručníkem speciálně vyčleněným na pleť obličeje. Měnění tohoto ručníčku každý den mi hodně pomohlo, pleť už se mi tolik nezanáší a pupínky se mi tvoří méně . Po omytí pleti se mi obvykle kolem očí vytvoří pandí skvrny z řasenky a dalšího očního makeupu. Ty spolehlivě odstraní dvoufázový odličovač, tento od Ryor je legenda, je opravdu výborný. Nakonec pleť dočistím micelárkou. Teď zrovna používám tuto od Mixy. Mám ji moc ráda, voní jemně po růžích a má super pumpičkový dávkovač. Na dočistění micelárkou obvykle použiju tak šest odličovacích tampónků. To byste nevěřili, kolik bordelu v pleti po umytí ještě zůstane.


2. Tonizace
Tento krok musím uvést zvlášť. Od doby, kdy na pleť po odlíčení používám tonikum, se mi rapidně snížila tvorba pupínků, se kterou mám ještě ve svých šestadvaceti problémy.
Pokud cítím, že se mi někde pupínek klube, nebo preventivně jednou týdně, použiju tonikum od Clean&Clear s ženšenem. Obsahuje hodně alkoholu, což mi tedy na problematickou pleť vůbec nevadí. Krásně osvěží, hlavně ráno. Pokud mám klidnější období, dávám si tonikum "normálnější". Například toto od Dermacolu na normální až smíšenou pleť. Je velmi osvěžující, voní po okurkách. Obě tonika jsou adstringentní, tzn. že uzavírají póry. Ať už použiju tonikum jakékoliv, obvykle si po jeho aplikaci na pleť stříknu nějakou květinovouo pleťovou vodu od značky Saloos. Zrovna teď používám růžovou.


3. Hydratace
Po zaschnutí květinové pleťové vody aplikují krémy. Zase podle stavu mojí pleti. Pokud se mi dělají pupínky, použiju sérum antiakné od Ryoru. V období klidu ho vynechávám. Dále si kolem očí jemně naťupkám oční krém. Tento s Q10 od Ryoru je skvělý. Nakonec dám na celou pleť nemastný krém, třeba tuto Neutrogenu (mým all-time-favouite je ale krém od Cetaphil). Na podbradek aplikuju většinou něco víc "heavy duty", krém mořské řasy od Ryoru s kyselinou hyauloronovou a kmenovými buňkamu tuším na věkovou skupinu 45+ by tohle měl splňovat.


4. Masky
Masky jsou věc, kterou nepoužívám na pleť denně. Obvykle si je dávám tak jednou týdně, většinou o víkendech. Jakou vyberu zase většinou závisí na stavu mé pleti. V problematickém období jsou mými skvělými pomocníky enzymatický peeling od Ziaji z řady Nuno a nimbová maska od značky Himalaya (manžel se vždycky lekne toho mého zeleného xichtu:-) ). Obě působí opravdu do hloubky a jsou to mé stálice, které vždy pomůžou. V klidovém období ráda používám tuto čokoládovo-jahodovou masku od Freemana. Krásně voní, vyčistí a nezanechává pokožku vysušenou.


5. Peelingy
Peelingy na pleť momentálně už moc často nepoužívám. Až vypotřebuji tento od Himalayi, pravděpodobně už další nekoupím. Tento je ale dobrý, protože krystalky nejsou rozptýleny ve vysušující gelové bázi, ale v krému. Pleť tak vůbec nevysuší, můžu vřele doporučit. Peeling používám sporadicky, maximálně tak jednou za čtrnáct dní.

Jaké produkty používáte denně na pleť vy? Dejte mi nějaké tipy, hlavně na neposlušnou pleť se sklony k akné a zároveň stárnoucí. :-)

2 komentáře:

  1. Ta micelárka od Mixy je dobrá, zkoušela jsem jí u mamka a docela uvažuji, že jí pořídím i sobě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Teda, to je produktů.. :)
    A na neposlušnou pleť je hlavní tip nepoužívat peeling. Akné se po něm jedině zhoršuje. Jinak mi nejvíce pomáhala Bioderma Sébium (případně levnější zinková mast).. Ale teď používám kvalitnější kosmetiku a akné už se mi zlepšilo (Dr. Hauschka, Apeiron). :)

    OdpovědětVymazat